Elektryfikacja Forda w Europie

Ford Castrol Cross Country Team przedstawił całkowicie nowego Rangera w homologacji FIA. Samochód został zaprojektowany specjalnie do rywalizacji na trasach wymagających rajdów terenowych.
Wśród obszernych zmian w nowym Rangerze warto podkreślić ulepszone rozłożenie masy i zoptymalizowany środek ciężkości, co ma kluczowe znaczenie w trudnych warunkach rajdów terenowych. Szersze podwozie pozwala na lepsze rozmieszczenie kół i kontrolę nad samochodem. Ranger w tej wersji jest wyposażony w wysokowydajne podwójne amortyzatory BOS na wszystkich czterech kołach. To pierwszy samochód na świecie wyposażony w nową wersję tego zawieszenia.
Ranger cross country ma również kompaktową nową sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów SADEV. Jest ona o 10 kg lżejsza niż poprzednia wersja, a cały układ napędowy został przeprojektowany, aby był łatwiejszy w obsłudze. Kolejną zaletą przejścia na pełną specyfikację FIA jest integracja podnośników hydraulicznych BOS z podwoziem, co umożliwia załodze podnoszenie i opuszczanie pojazdu poprzez naciśnięcie przycisku. A to daje ogromną oszczędność czasu podczas wymiany koła.
- Ford Ranger to idealny przykład świetnie wyglądającego samochodu, który nie boi się autentycznie ciężkiej pracy. Dodatkowo model ten oferuje wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo podróżowania, tak ważne dla naszych klientów. Potwierdzeniem zalet Forda Rangera jest jego dominacja w segmencie pick-upów na rynku polskim - powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.