Elektryfikacja Forda w Europie
Ford ogłosił w marcu znaczące postępy w kierunku przejścia europejskiej gamy na napędy elektryczne, dzięki czemu firma przekształci się i zaoferuje do 2024 r. nową generację siedmiu w pełni elektrycznych, skomunikowanych modeli osobowych i dostawczych.
Zapowiedzi Forda są następstwem działań o utworzeniu nowej globalnej jednostki organizacyjnej - Ford Model e - koncentrującej się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji pojazdów elektrycznych i skomunikowanych. Wraz z Ford Pro, jednostką odpowiedzialną za pojazdy użytkowe Forda, obie firmy będą definiować przyszłość Forda w Europie.
„Jestem bardzo zadowolony z tempa zmian zachodzących w Europie, które stanowią wyzwanie dla całej branży, skłaniając do konstruowania lepszych, bardziej ekologicznych i zaawansowanych cyfrowo pojazdów. Ford bardzo się w to zaangażował i reaguje szybko, by sprostać zapotrzebowaniu w Europie i na całym świecie” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.
„Dlatego właśnie powstała firma Ford Model e - pozwalająca nam działać z prędkością start-upu, dzięki czemu możemy opracowywać doskonałe pojazdy elektryczne, oferujące unikatowe dla Forda usługi zdalne i tworzone zgodnie z wymogami inżynierii i bezpieczeństwa Forda.”
Dzięki rozszerzonej gamie elektrycznych modeli pojazdów osobowych i użytkowych Ford przewiduje, że roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie przekroczy w 2026 roku 600 000 egzemplarzy. Przyspieszenie działań w Europie przyczyni się do realizacji celu firmy, jakim jest sprzedaż ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2026 roku.
„Marsz Forda w kierunku przyszłości opartej na napędach w pełni elektrycznych jest absolutną koniecznością, ponieważ pozwoli zaspokoić potrzeby klientów w zakresie transportu w zmieniającej się Europie” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
„Chodzi również o pilną potrzebę lepszego zadbania o naszą planetę, o pozytywny wkład w życie społeczne i ograniczanie emisji w zgodzie z paryskim porozumieniem klimatycznym.” Wszystkie te wysiłki będą służyć realizacji globalnych planów Forda, zakładających znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Firma ogłosiła, że do 2035 r. zamierza osiągnąć zerową emisję dla wszystkich pojazdów sprzedawanych w Europie oraz neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie.
Siedem nowych modeli elektrycznych do 2024 r.
Ford ujawnił plany dotyczące siedmiu nowych model elektrycznych – trzech osobowych i czterech użytkowych – które dołączą do europejskiej gamy pojazdów w pełni elektrycznych: wprowadzonego z sukcesem w 2021 r. modelu Mach-E, następnie Mach-E GT, trafiającego do klientów w tym roku, a także modelu E-Transit, który zadebiutuje lada moment.
Od 2023 roku Ford rozpocznie w Kolonii produkcję nowego elektrycznego crossovera klasy średniej, a w 2024 roku do gamy produktów z Kolonii dołączy następny model elektryczny. Ponadto, najlepiej sprzedający się pojazd osobowy Forda w Europie – Ford Puma – będzie od 2024 roku dostępny w wersji elektrycznej, produkowanej w rumuńskich zakładach Forda w Krajowej.
Ford zamierza umocnić pozycję lidera europejskiego rynku pojazdów użytkowych, dlatego kultowa rodzina Transita powiększy się o cztery nowe modele elektryczne - nowy jednotonowy Transit Custom i wielozadaniowy Tourneo Custom będą w ofercie w 2023 roku, natomiast mniejszy Transit Courier i wielozadaniowy Tourneo Courier nowej generacji pojawią się w 2024 roku.
„Nowe modele Forda z napędem elektrycznym zapowiadają całkowitą transformację naszej marki w Europie – nową generację pojazdów bezemisyjnych, dostosowanych do potrzeb skomunikowanego świata i zapewniających naszym klientom wyjątkową satysfakcję z użytkowania” – powiedział Rowley.
Od 2024 r. europejscy klienci będą mogli zamówić w pełni elektryczną wersję Forda Pumy, popularnego kompaktowego crossovera Forda. Puma okazała się najlepiej sprzedającym się pojazdem osobowym Forda w Europie w 2021 r., więc w pełni elektryczna Puma, która wejdzie do produkcji w Krajowej w 2024 r., wzmocni jeszcze bardziej popularność tego modelu wśród europejskich klientów.
Oprócz tego modelu, od 2023 roku w Krajowej będzie produkowany popularny lekki samochód dostawczy Transit Courier oraz kompaktowy wielozadaniowy Tourneo Courier, a w 2024 roku pojawią się w pełni elektryczne wersje obu modeli.
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…
-
Nie tylko na drogi. Ford Mustang Dark Horse dostępny także jako zestaw LEGO
Ford Polska niedawno przedstawił ofertę nowego Forda Mustanga w Polsce, w której… -
Ford SuperVan 4.2 najszybszym pojazdem wyczynowym typu „closed-wheel”, który kiedykolwiek pokonał Mount Panorama
Ford Performance zapisał nowe karty historii podczas australijskiego wyścigu… -
Charge Around the Globe – Lexie Alford i elektryczny Ford Explorer pokonują pustynię
Niesamowita podróż dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem trwa w najlepsze!… -
Ford Kuga ma już 16 lat. Zobacz, jak zmienił się ten model
Ford Kuga od momentu debiutu jest jednym z najbardziej cenionych samochodów… -
E-Transit najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym w Polsce
Nowy Ford E-Transit spotkał się ze znakomitym przyjęciem klientów. Model do… -
Sportowa fotografka Aleksandra Szmigiel – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Zaczynając studia na filologii polskiej myślała o tym, żeby swoją zawodową karierę… -
Zanim wyjedziesz na ferie. Zimowe akcesoria Forda, o których warto pamiętać
Pierwsze tygodnie roku to czas wyjazdów na ferie zimowe. Przed taką podróżą… -
Pierwszy w Polsce Ford Ranger nowej generacji przystosowany do działań ratowniczo-pożarniczych
W gamie Ford Pro można znaleźć wiele modeli, które można dostosować do indywidualnych… -
Ford Ranger Raptor z jeszcze lepszymi osiągami dzięki systemowi Live Valve firmy Fox
Nowy Ford Ranger Raptor w roczniku modelowym 2024 to najmocniejszy i najbardziej… -
Nowy Ford Transit Custom z systemem zapobiegającym wypadkom przy otwieraniu drzwi
Samochody dostawcze odgrywają coraz ważniejszą rolę w przestrzeni miejskiej,… -
„Nie ma miejsca na histerię”. Aleksandra Taistra – AutentycznE rozmowy w E-Transicie
Jako nastolatka chciała zostać weterynarzem i marzyła o pracy z końmi. Dzisiaj…